Update!

Hej på er! Ja kände att de kanske var dags me en liten update från mig, va ju evigheter sen ja skrev!!

Ja hann, som tur är, me en helg på Koster me superfint väder innan ja skulle börja jobba. Å som vanligt så är ja så korkad så ja inte använder nå solskyddsfaktor!! Å ni vet ju hur ja såg ut som en kräfta den där söndan vi låg ute å sola i Linköping, då kan ni ju tänka er hur ja såg ut efter 3 dagar på västkusten liggandes på en plastflotte dagarna i ända i saltvatten, de va inte lite kräftvarning de!!!! Helstekt gris snarare!!! :) Skrämde väl nästan slag på tanterna när ja skulle börja jobba min första dag!!

Å jobba de har ja verkligen gjort! De har varit jättemycket nytt att lära sig. (Om ni inte kommer ihåg så har ja ju jobbat på ett äldreboende för dementa damer.) De första dagarna hade ja gråten i halsen dagarna i ända eftersom ja blir så sentimental när ja sitter å pratar me de söta tanterna. Men ju mer ja vant mig för varje dag som har gått så har de blivit mindre gråt å mer skratt, de är verkligen jättesöta och de kör så mycket me ironi hela tiden. De flesta av dem har verkligen glimten i ögat även fast deras humörsvängningar är att jämföra me en pms period!! Å borta är bara förnamnet för va de är, de har lurat i mig både de ena å andra som de tror har hänt. I början trodde ja ju stenhårt på allt de berättade, men ja har ju förstått me tiden att allt kan man inte tro på. Idag har ja jobbat min sista dag, å de va verkligen ledsamt att säga hejdå till alla mina söta tanter, det är verkligen ett jobb där man får extremt mycket tillbaka!!!

Så nu är de bara dags att ladda om för mig, inför imorrn, när mitt nya jobb börjari! Har ju ioförsig (tror inte stavas så, men de ä strunt samma) bara planeringsvecka den här veckan, men ändå, jag har jättemycket att göra. Hade tänkt att ja skulle ha koreograferat massa i sommar, men de har ju självklart inte blivit av, så de är bara att bita i de sura äpplet nu å koreografera ihop nåt som ja kan ha som startmaterial åt mina dansgrupper!! Plus att ja måste planera inför mitt vikariat som idrottslärare också, vilket är de ja är mest nervös för, men de ska nog gå bra!!!

Ne nu ska ja sluta babbla! Ni får ha de så extremt bra, saknar er verkligen! Å de va så synd att ja inte kunde hänga me Kajza, Maria o Moa igår, men ja hade jobbat hela dan, 11 timmar, å skulle upp å göra de idag me så ja var helt slutkörd. Men hoppas att ni hade en trevlig kväll! Vi får väl se om vi kan styra nån helg senare i höst å hitta på nåt ihop alla!

Pöss på er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0